BBC bude využívat AI aby nabídlo divákům program na míru

Výzkumné a vývojové oddělení britské veřejnoprávní televize BBC dnes vydalo prohlášení, že v následujících pěti letech proběhne v rámci televizního vysílání unikátní projekt, který využije mechanismy strojového učení pro zjištění konkrétních diváckých priorit. Na celém projektu budou spolupracovat odborníci z britských univerzit a řada předních evropských mediálních a technologických expertů.

Cílem BBC je vytvořit nový formát, který by se dal popsat jako osobní BBC, která dokáže diváka bavit a zaujmout víc, než tomu bylo doposud. Prvním krokem nového systému je pečlivá analýza dat s použitím algoritmů, které se používají pro získávání marketingových a mediálních informací o preferencích publika. A právě k analýze těchto dat plánuje BBC využít strojové učení, aby pomocí jeho metod a obrovského výpočetního výkonu byla schopná z dat získat více informací. Další podrobnosti o metodě projektu zatím BBC neuvedla.

BBC také oznámila, že se plánuje více věnovat datové analytice a hodlá podporovat studenty magisterských oborů, které se zabývají analýzou dat. Televizní stanice by si ráda vychovala novou generaci odborníků, kteří dokáží řešit současné mediální problémy a dokáží nasměrovat vysílání tak, aby bylo pro diváka co nejatraktivnější.

BBC byla velmi dlouho celosvětově nejuznávanější stanicí jak v oboru zpravodajství, tak v oblasti vlastní dramatické tvorby. V současné době ji však v oblasti hrané předstihly kanály jako je Netflix nebo HBO. Současné změny v BBC lze tedy vnímat jako snahu dostat se opět na špičku televizní zábavy. Ve zkratce se dá říct, že BBC se v současnosti snaží co nejvíce zefektivnit obsah s přihlédnutím k divácké oblíbenosti, vymazat z něj hluchá místa a ta nahradit novým atraktivním obsahem.

Zdroj: theverge.com