Bethesda zavádí placené módy pro Skyrim na platformě Creation Club

Bethesda se přece jen odhodlala k zavedení placených módů pro Skyrim. Po neúspěšném pokusu zpoplatnit před dvěma lety „skyrimský“ Steam Workshop, což vyvolalo velkou nevoli modderské komunity, našla kompromis a placené módy pro úspěšné RPG přináší na svou platformu Creation Club.

Vlastní modderskou platformu společnost ohlásila během letošní konference na americké herní výstavě E3 a funguje již od srpna v případě Falloutu 4, dalšího populárního otevřeného RPG. Umožňuje uživatelům nakupovat komunitní módy, které Bethesda profesionálně portovala na konzole PS4, Xbox One a PC, případně je schválilo partnerské studio.

Společnost však odmítá, že Creation Club je placenou platformou. Podle jejího vyjádření zůstanou módy nadále „otevřeným systémem, pomocí nějž bude moci kdokoli vytvářet a sdílet, co chce, a může to nabízet zdarma“. Obsah v rámci Creation Clubu prý jen přináší garanci, že veškeré módy zde publikované prošly celým vývojovým cyklem, lokalizací, dolaďováním a vůbec testováním.

Jak jsme již uvedli, snaha zpoplatnit módy byla v minulosti pro Bethesdu těžkým oříškem k rozlousknutí. Hledala různé cesty, jak z nich profitovat, což se ovšem okamžitě setkalo s nepochopením široké modderské komunity, která vždy zdůrazňovala jejich otevřenou povahu. Zpoplatnění módů pro Skyrim na Steam Workshopu tak v dubnu roku 2015 skončilo fiaskem, kdy provozovatel Valve platformu po pouhých čtyřech dnech v tehdejší podobě stáhl – mimo jiné z důvodů téměř neexistující kontroly kvality obsahu a celkové neorganizovanosti.

 

Zdroj: gameindustry.biz