Starosta Londýna obvinil Uber z agresivní strategie

Společnost Transport for London, která v spravuje veškerou veřejnou dopravu v anglické metropoli, odmítla v pátek udělit společnosti Uber prodloužení licence. Uber na to během víkendu několikrát zareagoval a prohlásil, že celou záležitost hodlá řešit soudní cestou, neboť dodržuje podmínky, které TfL stanovil a chce obhajovat živobytí svých řidičů.

Starosta Londýna Sadiq Khan se úřadu zastal a prohlásil, že společnost Uber na něj vyvíjí nespravedlivý nátlak a používá sílu armády právníku a PR odborníků. Khan je jako starosta zároveň předsedou TfL, takže se jej celá situace přímo dotýká, avšak osobně do celého rozhodovacího procesu zapojen nebyl.

TfL, který sám provozuje největší síť Londýnských taxíků, Uberu vytýkal, že k pátečnímu slyšení nedodal dostatek podkladového materiálu k projednávaným bodům, což byl jeden z hlavních důvodů, proč nebyla Uberu licence udělena. TfL například žádal zpřístupnění automobilů UBER pro namátkové kontroly z jeho strany. K této možnosti se Uber během slyšení vůbec nevyjádřil.

Uber se kromě soudů snaží s TfL dále jednat a má snahu celou situaci řešit mimosoudní cestou. Nejbližší termín, který pro další jednání Uber navrhl, je dnes, zatím nejsou dostupné informace, zda na toto jednání TfL přistoupil.

Uber je známý tím, že jeho služby se pohybují na hraně zákona ve smyslu obcházení regulací a přesných právních specifikací. Samotná společnost sama sebe nepovažuje za taxislužbu jako takovou, ale prezentuje se jako služba, nabízející sdílení aut, respektive jízd mezi lidmi. Jejím majetkem je vlastně jen Know-how a zbytek probíhá mezi klienty a řidiči na bázi sdílené ekonomiky. Proti Uberu na řadě míst protestují tradiční taxikáři a některé úřady mají s jeho regulací také problém. Získat v Londýně licenci je pro Uber důležité i z důvodu toho, že by tím mohl být vytvořen precedens pro další státy v Evropě včetně Prahy.

Fortune.com, bbc.com