Age of Empires: Definitive Edition přináší vzpomínku na zlatý věk RTS

Age of Empires byla ve své době zjevením. Přinesla hráčům ideální kombinaci krásné grafiky (z dobového pohledu), propracovaného ekonomického modelu s nutností těžení několika surovin, vojenské jednotky různých vlastností, které nutili hráče k taktickému a strategickému myšlení a v neposlední řadě také historické reálie starověkých civilizací, v nichž se děj hry odehrával.

Hra byla populární ještě řadu let po svém vydání a na její úspěchy navázal úspěšný druhý a posléze i třetí díl, které se věnovaly středověku respektive osidlování USA. V plánu je vydání čtvrtého dílu, které však bude ještě chvíli trvat. Aby Microsoft, který herní sérii produkuje, potěšil fanoušky, vydává nyní titul Age of Empires: Definitive Edition, který je remasterovanou verzí prvního dílu.

K dispozici je opět 17 národů, které se liší některými vlastnostmi a speciálními jednotkami. Každý z nich může hráč provést z doby kamenné až do doby železné, přičemž každý historický pokrok znamená zpřístupnění nových jednotek, budov a vylepšení. Hru si hráči užijí jak v sami, tak ve hře pro více hráčů, kde je možné mimo jiné uzavírat spojenectví a obchodovat s ostatními hráči.

Hra používá původní isotermický pohled, ovšem spritovou grafiku (postavy a budovy nejsou skutečným 3D modelem, ale soustavou 2D obrázků, které se zobrazují podle pozice objektu). Přibyly vodní efekty a efekty počasí. Autorům se podle ohlasů hráčů podařilo grafický převod zvládnout na výbornou. Na co si však hráči stěžují, je umělá inteligence jednotek, především hledání cesty krajinou. Jednotky často neposlouchají příkazy, zasekávají se o sebe a celkově trpí nedostatky AI, stejně jako tomu bylo v původní hře. Počítačoví protivníci pak neznají jinou taktiku než boj, takže obchodování a uzavíraní spojenectví s nimi není možné a přínos má pouze ve hře pro více hráčů.

Zdroj: metro.co.uk pcgamer.com