Japonský robotický hotel „propustil“ přes polovinu svých „lidí“

Tokijský hotel Henn na „propustil“ přes polovinu 243 „zaměstnanců“, protože způsobovali více problémů, než bylo únosné. Např. robot jménem Chu-ri, nebyl často schopen odpovědět na otázky ubytovaných a uprostřed noci se aktivoval kvůli jejich chrápání.
Problémy s fungováním měli i robotičtí vrátní, recepční, roboti přenášející zavazadla nebo jejich kolegové starající se o zábavu. Problémy se pochopitelně netýkaly úplně všech a např. obří robotická paže sloužící k přesunování zavazadel do úložných boxů funguje tak dobře, že ji používají i další japonské hotely, např. řetězec Yotel.
Manažer hotelu Takejoši Oe a prezident společnosti, která hotel provozuje, Hideo Sawada při vysvětlování důvodů masivního „vyhazovu“ připustili, že s roboty jsou spojena praktická omezení. V prvé řadě rychle technologicky zastarávají, a co bylo ještě před pár lety považováno za technologickou špičku, dnes už může být beznadějně zastaralé a výměna většího počtu robotů každých pár let by se značně prodražila. Důležitějším důvodem však bylo to, že někteří roboti byli zkrátka nadbyteční. Podle Sawady byly situace, kdy roboti nebyli jednoduše potřeba, a někdy prý byli lidem i na obtíž.
Hotel otevřel v roce 2015 a na jeho vybudování se podílelo kolem 200 expertů na environmentální design, robotiku, architekturu, strojírenství a jiné obory. Do světa hlásal, že chce být nejefektivněji fungujícím hotelem na světě.

Zdroj: endgadget.com