Lidé mladší 35 let podle studie upřednostňují ženské hlasy digitálních asistentů

Podle výzkumu provedeného společností Neuro-Insight ve spolupráci s mediální agenturou Mindshare upřednostňují lidé mladší 35 let ženský hlas virtuálních asistentů. Použila v něm technologii zvanou neurozobrazování, pomocí níž je možné zkoumat podvědomé reakce mozku. Výzkumu se účastnilo 105 lidí ve věku 18–65 let.

V tomto případě technologie sloužila ke zkoumání podvědomých reakcí na mužské a ženské hlasy digitálních asistentů. Výzkum zjistil, že mladší účastníci, ať již muži či ženy, shledali ženský hlas „přístupnějším“ a „přesvědčivějším“ než mužský. Účastníci starší 35 let ženský hlas shledali také přístupným, nicméně přesvědčivější byl pro ně mužský.

Dalším poznatkem je, že ženské hlasy byly přístupnější pro všechny účastníky, a to o 32 %. Mezi mladšími respondenty však byla odezva na ženské hlasy ještě výraznější – konkrétně pro ně byly až dvakrát přístupnější.

Studie definuje slovo „přístupný“ jako reakci mozku označovanou jako „přístup/odtažení“, která odráží to, jestli je člověk k podnětu přitahován či od něj odtahován. Termínem „přesvědčivý“ studie označuje reakce mozku spojené se s tím, jak jsou v něm zpracovávány informace, konkrétně jde o osobní relevanci, kódování dlouhodobé paměti a emoční intenzitu.

Šéfka společnosti Neuro-Insight Heather Andrewová uvedla, že „i když v minulosti mužské hlasy možná měly větší autoritu, jak dokazovaly reakce starších lidí, je zřejmé, že u mladší generace to neplatí“. Dodala, že společnosti, které rozumějí skutečnému účinku různých hlasů na různé cílové skupiny, mají na trhu s virtuálními asistenty nezanedbatelnou konkurenční výhodu.

 

Zdroj: independent.co.uk