Nástroj Doomba převádí trasy robotického vysavače na mapy z Dooma
Podle některých fanoušků existuje ve světě technologií jednoduché pravidlo: Pokud je to na elektriku, pojede na tom Doom. Pravidlo je samozřejmě nutné brát s velikou rezervou, avšak jsou chvíle, kdy je překvapivě přiléhavé. Dokázali byste si představit spojení legendární 3D střílečky Doom a robotického vysavače Roomba? Herní vývojář Rich Whitehouse ano, jeho nástroj nazvaný Doomba totiž dokáže převádět plány cesty, které si vysavač vytváří, právě na úrovně ikonické 3D střílečky.
Celý nápad vznikl, když Whitehouse s manželkou zkoumali robotické vysavače a jejich možnosti. Autor nástroje jej na svých stránkách popisuje jako „napůl kozu, napůl skriptovanou bytost, ochotnou sloužit temnému pánovi při vytváření úrovní pekla“.
Ve skutečnosti se jedná o chytře navrženou kombinaci překladače jednotlivých formátů (z mapy vysavače na klasickou 2D mapu, kterou zná každý hráč Dooma) a generátoru úrovní, který přidává modely a textury na základě jednoduchého strojového učení.
Podle Whitehouse je nástroj snadno modifikovatelný pro různé přístroje a obrazy. Vysavač Roomba (přesněji tedy Roomba 980) byl jako základní zařízení zvolen z jednoduchého důvodu – vývojář jej vlastní a měl tak dostatek dat k testování. Level do Dooma by však šel vytvořit i z obyčejných obrázků, například z loga hry Mortal Kombat, jen by to nefungovalo příliš spolehlivě.
Zdroj: richwhitehouse.com