Nástroj Doomba převádí trasy robotického vysavače na mapy z Dooma

Podle některých fanoušků existuje ve světě technologií jednoduché pravidlo: Pokud je to na elektriku, pojede na tom Doom. Pravidlo je samozřejmě nutné brát s velikou rezervou, avšak jsou chvíle, kdy je překvapivě přiléhavé. Dokázali byste si představit spojení legendární 3D střílečky Doom a robotického vysavače Roomba? Herní vývojář Rich Whitehouse ano, jeho nástroj nazvaný Doomba totiž dokáže převádět plány cesty, které si vysavač vytváří, právě na úrovně ikonické 3D střílečky.

http://www.richwhitehouse.com/images/doomba/doombaprocess.pngCelý nápad vznikl, když Whitehouse s manželkou zkoumali robotické vysavače a jejich možnosti. Autor nástroje jej na svých stránkách popisuje jako „napůl kozu, napůl skriptovanou bytost, ochotnou sloužit temnému pánovi při vytváření úrovní pekla“.

Ve skutečnosti se jedná o chytře navrženou kombinaci překladače jednotlivých formátů (z mapy vysavače na klasickou 2D mapu, kterou zná každý hráč Dooma) a generátoru úrovní, který přidává modely a textury na základě jednoduchého strojového učení.

 

Podle Whitehouse je nástroj snadno modifikovatelný pro různé přístroje a obrazy. Vysavač Roomba (přesněji tedy Roomba 980) byl jako základní zařízení zvolen z jednoduchého důvodu – vývojář jej vlastní a měl tak dostatek dat k testování. Level do Dooma by však šel vytvořit i z obyčejných obrázků, například z loga hry Mortal Kombat, jen by to nefungovalo příliš spolehlivě.

Zdroj: richwhitehouse.com