Nový průzkum ukázal rozdíly v používání obchodů s aplikacemi uživateli iOSu a Androidu

Nový průzkum provedený společností Creative Strategies ukázal, jak odlišně používají uživatelé operačních systémů iOS a Android „své“ on-line obchody App Store a a Google Play. Podle něj „projíždí“ App Store denně 20 % a týdně 32 % respondentů, zatímco v případě druhého jmenovaného obchodu tak činí denně pouze 9 % a týdně 21 % dotázaných. Průzkumu se zúčastnilo 800 lidí, kteří byli vybráni tak, aby reprezentovali nejdůležitější statistické skupiny.

Průzkum dále zjistil, že k hledání aplikací používá integrovanou funkci vyhledávání jako hlavní nástroj pouze 17 % dotázaných na obou platformách. Při jejím používání najde jen zhruba třetina všech uživatelů to, co hledala, a většina se spoléhá na internetové vyhledávače, protože jí prý poskytují lepší výsledky.

Když uživatelé najdou, co hledali, přichází fáze, kdy se rozhodují, jestli si aplikaci stáhnou nebo jestli se jim vyplatí ji koupit. Pro 44 % uživatelů Androidu jsou nejdůležitějším faktorem při rozhodování uživatelské recenze, pro 38 % uživatelů iOSu pak to, co aplikace „umějí“. Pokud jde o placené aplikace, obě skupiny se shodly, že nejdůležitějším faktorem je cena. Většina respondentů má předem stanovený limit peněz, které je ochotná za aplikaci vydat, a k nákupu dražších je s největší pravděpodobností nepřesvědčí ani faktory jako vynikající recenze nebo „cool“ fíčury.

In-app nákupy nevidí jako problém, pokud o nich vývojáři jasně informují, 56 % uživatelů iOSu a 64 % uživatelů Androidu. 54 % uživatelů iOSu a 47 % majitelů telefonů s Androidem v této souvislosti preferuje jednorázové platby před předplatným. 46 % uživatelů iOSu si platí za to, aby se jim v aplikacích neobjevovaly reklamy, u druhé skupiny je to o osm procentních bodů méně. Patrně největším rozdílem mezi oběma skupinami je to, kolik jich uživatelé mají na svých zařízeních nainstalovaných. Zatímco 45 % majitelů iPhonů uvedlo, že na svých telefonech mají pět nebo více těchto aplikací nebo subskripcí, takových uživatelů je v „androidím“ táboře pouze 19 %.

Výsledky nejsou příliš překvapivé – iPhony jsou drahými a pro někoho i předraženými zařízeními a jejich vlastníci si tak mohou dovolit utrácet za aplikace více peněz. Kvůli tomu je také méně pravděpodobné, že uživatelé iPhonů přejdou na „opačný břeh“, protože předtím investovali nemalé částky do ekosystému Applu.

 

Zdroj: phonearena.com, 9to5mac.com