Oppo potvrdilo, že oficiálně míří do Japonska a Evropy
Společnost Oppo potvrdila, že se svými smartphony oficiálně míří na evropský a japonský trh. Je to součást jejích plánů expandovat mimo vysoce konkurenční a podle odborníků již téměř nasycený čínský trh.
Jak jsme nedávno v jiné souvislosti informovali, ambiciózní čínský výrobce se v Číně těší velké oblibě zejména ve venkovských oblastech, kde v posledních letech otevíral kamenné prodejny, v nichž prodává cenově dostupné telefony. Tato strategie se mu podle všeho vyplatila, dnes je totiž Oppo na čínském mobilním trhu dvojkou, před ním je již jen Huawei. Společně se značkami Vivo, Apple a Xiaomi mají na zdejším trhu 78% podíl.
Navíc Oppo s Vivem zažívají v posledních letech nebývalý růst, a to i přesto, že celkově čínský trh z hlediska objemu dodávek telefonů v minulém roce klesl o 4%. Prvně jmenovaný výrobce zaznamenal v předminulém roce dokonce více než 100% růst, překonal v objemu dodaných telefonů i Huawei a jeho tržní podíl se tehdy na domácím trhu zvýšil z roku na rok z 8,2 % na 16,8 % (Huawei měl tehdy tržní podíl o 0,4 % nižší). Ve třetím kvartálu loňského roku bylo Oppo i přes zpomalení růstu čtvrtým největším výrobcem smartphonů na světě se 7,7 % tržního podílu, jen o 1,8 procentního bodu za Huaweiem.
V souvislosti s pomalým, ale jistým nasycováním čínského trhu se Oppo jako jiní snaží expandovat za hranice. S expanzí na zahraniční trhy však společnost začala již v roce 2009 a v roce 2016 byla oficiálně zastoupena ve 20 zemích a regionech světa. Silné zastoupení má dnes zejména v jihoasijském regionu nebo Indii.
Dalšími zastávkami tedy budou Evropa a Japonsko, kde se snaží prosadit i jiní čínští výrobci, např. Xiaomi s Vivem. Mnozí před nimi však neuspěli zejména kvůli přísné patentové politice. O to se však Oppo nemusí bát, v poslední době mu bylo schváleno 1222 patentů, píše web gizchina.com.
Zdroj: gizchina.com, idc.com