Ruské inzeráty na Facebooku prý byly zaměřené na rozhodující státy pro Trumpovo vítězství

Velký počet ruských inzerátů na Facebooku, které měly ovlivnit veřejné mínění ve prospěch dnešního prezidenta Donalda Trumpa, byly podle zdrojů zpravodajské stanice CNN zaměřeny na státy Michigan a Wisconsin. Oba státy hrály významnou roli v jeho zvolení.

Jak jsme již dříve informovali, Facebook předal Kongresu 3 000 inzerátů, které se měly soustředit na kontroverzní sociálně-politická témata hýbající americkou společnosti – týkaly se např. otázky LGBT, imigrace nebo práva na držení zbraně. Trump porazil v loňské prezidentské kampani v Michiganu svou soupeřku Hillary Clintonovou jen o 10 704 a ve Wisconsinu o 22 700 hlasů.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg se nechal slyšet, že by bylo „šílené“ se domnívat, že prezidentské volby ovlivnily falešné zprávy na největší sociální síti. Facebook spolupracuje na vyšetřování údajného zasahování Ruska do prezidentských voleb se senátním Výborem pro zpravodajské služby.

Facebook však není jediný, kdo se s ruskými inzeráty potýkal. Twitter nedávno předal důkazy o účtech založených deníkem Russia Today, který na nich měl uveřejňovat specificky zaměřené inzeráty. I když Twitter data bez váhání předal, podle webu endgadget.com se nezdá, že by účty jako @RT_com, @RT_America nebo @ActualidadRT zablokoval, podle webu recode.net jsou naopak stále aktivní.

Vlivný deník nicméně nedávno přišel o důležitý komunikační kanál – Google, který je součástí rozsáhlého vyšetřování, odřízl periodikum od svého prémiového inzertního programu na YouTube s názvem Google Preferred. Právě Google, Facebook a Twitter budou ve věci ruských inzerátů před senátním výborem 1. listopadu vypovídat.

 

Zdroj: endgadget.com, cnn.com, recode.net