Uživatelé Androidu v USA jsou značce věrnější než uživatelé iOSu

Američtí uživatelé Androidu jsou značce o něco věrnější než uživatelé iOSu. Vyplývá to z nové studie společnosti Consumer Inteligence Research Partners (CIRP). Podle ní je míra loajality uživatelů OS od Googlu 91 %, zatímco u uživatelů operačního systému od Applu je to 86 %.

Studie brala v potaz procento uživatelů, kteří zůstali u svých předchozích operačních systémů, když v loňském roce upgradovali telefony. To, že uživatelé Androidu jsou značce věrnější, není žádné překvapení – Android totiž vládne v tomto směru tabulkám již přes tři roky v řadě. Jeho konkurent jej naposledy předběhl v roce 2014.

Spoluzakladatel společnosti Mike Levin k průzkumům řekl, že „v tuto chvíli to při existenci pouze dvou mobilních operačních systémů vypadá tak, že uživatelé si vyberou jeden z nich, naučí se s ním pracovat, poté investují do aplikací a již u něj zůstanou.“ V této situaci by podle něj měly obě společnosti hledat způsoby, jak loajálním uživatelským základnám prodávat své produkty a služby co nejlépe.

Dodal však také, že „pokud se takto podíváme na absolutní čísla uživatelů, vidíme, že podporují tvrzení, že iOS získává více bývalých uživatelů Androidů než naopak“. To podle webu gizchina.com znamená, že Android ztrácí své uživatele ve prospěch iOSu díky tomu, že iOS je po každém updatu více a více flexibilní.

O svoje výsadní postavení se však Android alespoň v dohledné době nemusí rozhodně obávat. Jeho tržní podíl činil v 1. kvartálu loňského roku 85 %, zatímco iOS „bral“ jen necelých 15 %. Ve 4. čtvrtletí roku 2016 se přitom zdálo, že iOS by mohl do budoucna posilovat – v té době totiž dosáhl podílu 18,2 %, přičemž podíl Androidu byl  81,4 %. Loni na podzim iOS opět výrazněji ztrácí, když Applu na úkor Androidu klesá podíl na důležitých trzích USA, Velké Británie, Francie, Itálie, Španělska i Japonska o 1–5,5 procentního bodu. Naopak v Číně zaznamenává nárůst o 4,6 procentního bodu – konkrétně z 19,7 % na 24,3 %.

Již zcela bezvýznamným hráčem na trhu mobilních OS je dnes platforma Microsoftu Windows Phone, jejíž tržní podíl činil v 1. kvartálu roku 2017 pouhých 0,1 %.

 

 

 

Zdroj: gizchina.com, idc.com, businessinsider.com