Výzkum ukazuje, že nakupování prostřednictvím mobilních telefonů zaujímá stále větší objem trhu

Nakupování přes internet je dnes běžnou, pro mnohé lidi téměř každodenní záležitostí. Objem obchodu realizovaného tímto způsobem neustále narůstá. V posledních letech se rozmáhá trend nákupů skrz mobilní telefon nebo tablet. Ačkoliv je český trh oproti například Asii v tomto ohledu stále zaostalí, jedná se o trend, který je třeba vést v patrnosti.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém aktuálním výzkumu ptala spotřebitelů, jaká je jejich zkušenost s nakupováním prostřednictvím mobilních zařízení. „Alespoň jeden nákup pomocí smartphonu či tabletu provedlo 50 % respondentů. To je o 8 % víc než v roce 2017,“ zhodnotil vývoj výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Není asi velkým překvapením, že nejvíce populární je m-nakupování u nejmladších spotřebitelů. Ve věkové kategorii 15 – 24 let využilo chytrý telefon či tablet k objednávce zboží 74 % respondentů. Naopak mezi staršími 55 let má zkušenost s takovým způsobem nákupu pouze 21 % zákazníků e-shopů.

Kromě přímého obchodu pomáhá telefon i pří nákupu v kamenných prodejnách. 39 procent respondentů uvedlo, že alespoň občas se poradí se svým telefonem při porovnávání cen. Možnost výjimečně u této otázky přiznalo dalších 25 procent nakupujících.

Jak je vidět z celosvětového trendu, prodej prostřednictvím mobilních zařízení bude nadále získávat na významu. Také proto e-shopy investují do rozvoje responzivních webů či vlastních prodejních aplikací. Přesto nelze v dohledné době u nás ani v Evropě očekávat takovou dominanci, jakou můžeme sledovat na východních trzích.

Zdroj: tisková zpráva